Op ons gymnasium voel je je echt een gymnasiast

gymnasium

Vind je geschiedenis leuk en houd je van mythische verhalen? Gaat leren jou makkelijk af? Dan is ons gymnasium vast iets voor jou. Op ons gymnasium krijg je extra uitdaging en bijzondere projecten. Taalvaardigheid is belangrijk. Want welke filosoof zei ook alweer: taal is denken?

Maatwerk en extra aanbod

Op ons gymnasium is veel maatwerk mogelijk. Wil je extra uitdaging, dan kun je een Plato-project doen, meedoen aan een Olympiade of aan het SenSusproject. Heb je juist wat extra uitleg nodig, dan kan dat in onze studie-uren en Van Maerlanturen.

Latijn en Grieks

In de brugklas maak je kennis met de goden van de oude Grieken en Romeinen bij Klassieke Cultuur. Ook krijg je alvast een voorproefje van de Latijnse en Griekse taal, zodat je voorbereid de tweede klas in gaat.

Mytilenedebat

Vrede op aarde of toch maar liever niet? Over die kwestie buigen de gymnasium-brugklassen zich tijdens het Mytilenedebat. Het Mytilenedebat is een eerste kennismaking met debatteren. In de hogere leerjaren speelt het debat een steeds grotere rol en kunnen leerlingen meedoen met diverse (nationale) debattoernooien.

Op reis

Als gymnasiast ga je op zoek naar de oude beschaving in binnen- en buitenland. Het hoogtepunt is de cultuurreis naar Rome of Athene in het voorexamenjaar.

Ons gymnasium in een notendop

  • Ons gymnasium biedt naast Grieks en Latijn nog zoveel meer: robotica, excursies, workshops en vakoverstijgende projecten.

  • We organiseren workshops, zoals de class of excellence en de junior med school

  • Debatteren kun je leren: wij hebben twee debatteams waar geleerd wordt om te luisteren, sterke argumenten te formuleren en deze overtuigend te presenteren

  • Bijzonder: bij ons is Spaans, muziek, tekenen of filosofie ook mogelijk als examenvak

  • We leren verantwoordelijkheid voor het koesteren van de talenten van de leerling

  • De docenten zijn vakspecialisten met een open mind

  • De docent is een coach: hij helpt en motiveert

  • De mentor bespreekt wekelijks de vooruitgang van de leerling

Eigen route per leerling

We laten iedere leerling haar (of zijn) eigen route uitstippelen. We dagen ze uit om nieuwsgierig te zijn, vragen te stellen, op zoek te gaan naar kennis en verdieping. Ons doel: een breed ontwikkelde, open blik waarmee we leerlingen en de wereld verrijken.