Een nieuw gebouw betekent ook een nieuwe sporthal. Omdat we graag nog jaren van de zaal gebruik willen maken, moeten we er zorgvuldig mee om gaan. Daarom hanteren we de volgende regels. Dit zijn niet alleen regels voor het juiste gebruik van de zaal, maar ook voor de lessen LO (lichamelijke opvoeding) in het algemeen.

• De leerlingen dragen in de zaal schone (indoor)schoenen met zolen die geen sporen achterlaten. Buiten op het sportveld zijn schoenen met noppen NIET toegestaan.

• De leerlingen van klas 1 en 2 dragen verplicht het t-shirt van het Van Maerlantlyceum. De leerlingen van de brugklas krijgen het shirt via hun mentor. Het is mogelijk om bij de receptie een (extra) exemplaar aan te schaffen. Het shirt kost €10.

• De leerlingen van klas 3 en hoger dragen een functioneel sportshirt. Hemdjes of topjes met spaghettibandjes zijn niet toegestaan. Ook dienen de buik en rug bedekt te zijn.

• Alle leerlingen dragen een sportbroek. Dit mag een lange broek of een korte broek zijn. Een korte broek moet minstens tot halverwege het bovenbeen komen.

• Als het in de herfst kouder wordt, mogen leerlingen zich op het weer kleden.

Alle regels worden in de eerste les LO besproken.