Internationalisering

Hoe word je een wereldburger? Op het Van Maerlant doe je dat stap voor stap. Vanaf de brugklas leer je nadenken over jouw cultuur en identiteit en die van anderen. Uiteindelijk doe je zoveel kennis, vaardigheden en inzichten op dat je je overal thuis kunt voelen, en internationaal kunt studeren of werken.

Nadenken over de toekomst

Wij vinden dat je pas een echte wereldburger bent, als je ook in staat bent om goed na te denken over de toekomst: hoe zou je de wereld graag zien en hoe zou dat dan voor de ander zijn? Bij ons krijg je stof om over die belangrijke vraag na te denken, meestal binnen en soms buiten de lessen.

Op reis

Wij organiseren uitwisselingsreizen, waarin je op bezoek gaat bij een gastgezin en jij met jouw familie ook een gastgezin bent voor een leerling uit het buitenland. Ook gaan we op culturele reizen naar onder meer Trier. Verder zijn er excursies die de lessen ondersteunen, bijvoorbeeld die naar het Europese parlement waar je in gesprek gaat met de volksvertegenwoordigers. Of de uitstapjes naar historische plekken zoals Auschwitz en Ieper, en naar internationaal georiënteerde bedrijven en organisaties.

Onthoud: een wereldburger worden is uitdagend en leuk!