9 december 2022

20-80learning spelavond gymnasium 2!

Je hebt vast wel eens een spelletje gespeeld of meegedaan met een spelletjesavond! Toch?! Houd jij eigenlijk van spelletjesspelen? Heb je ooit eens een (ouderwets) bordspel gespeeld? Nou, dan heb je écht iets gemist! Gisterenavond was de eerste spelletjesavond van gymnasium 2 op het Van Maerlantlyceum.

Deze bordspellen zijn gemaakt in periode 1 binnen 20-80learning. Vanaf dit jaar is dát het onderwijs voor gymnasiumleerlingen. In 80% van de week krijgen deze leerlingen de lessen volgens het reguliere onderwijs, in 20% (een dagdeel) wordt extra-curriculair onderwijs gegeven. Deze leerlingen werken hierbinnen aan verschillende projecten waarbij ze uitgedaagd worden, verdiepend les krijgen, zelf kunnen ontdekken en onderzoekend de wereld bekijken. Voor gymnasium 2 stond het maken van een bordspel op het programma. De leerlingen hebben een hele periode in tweetallen gewerkt aan een (ouderwets) bordspel; het proces, een goede samenwerking (in de mentorles), een juiste uitvoering en vormgeving (bij het vak A&T) en een uitnodiging en organisatie van de (afsluitende) spelletjesavond resulteerde uiteindelijk in een heel mooi aantal weken lessen.

Onder het genot van wat lekkers en wat te drinken speelden de leerlingen, met hun ouders, zusjes en broertjes, leerlingen en docenten, hun eigen gemaakte bordspel tijdens deze 1,5 uur durende verrassend gezellige spelletjesavond. Wat was het een succes!