2 mei 2022 09:00

Van Abbedebat wedstrijd

Het Van Maerlantlyceum deed daar met acht andere scholen mee aan het Van Abbedebat, een wedstrijd in coöperatief denken. Dat is een wedstrijd in goed luisteren, echt nadenken en jezelf en je gesprekspartner bevragen. Niet makkelijk, maar wel heel uitdagend. Het Van Maerlantlyceum greep de kans vol overtuiging aan. Te midden van heel veel kunst spraken ons team met leerlingen uit klas 3 tot en met 6 onder meer over echte liefde, het belang van journalistiek, interculturaliteit, het WK in Qatar, de rol van het geloof. En: ze wonnen de finale van het Odulphuslyceum uit Tilburg.

Mooi weetje: het coöperatief denken is bedacht op het Van Maerlantlyceum. Omdat we samenwerken, een kritische houding en creatief denken heel belangrijk vinden.