Veiligheid op school

Alleen in een omgeving waar je je veilig voelt kun je jezelf zijn. Om die reden is veiligheid een centraal thema op het Van Maerlantlyceum.

Sociale veiligheid

We vinden het belangrijk dat je je op school fijn voelt. Daar hoort bij dat iedereen respect heeft voor elkaar. Of je nou groen, geel, paars of geel haar hebt, dat kan allemaal. Je kunt jezelf zijn en je zorgt ervoor dat de ander zichzelf kan zijn. Op school wordt niet gepest. Wanneer we merken dat dat wel gebeurt, dan grijpen we direct in en zijn we zeer streng. Zie hier beneden voor ons anti-pestprotocol.

Fysieke veiligheid

Om te zorgen dat het gebouw veilig is, voeren we regelmatig veiligheidschecks uit.

Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de heer Nanko Verrijt, onze projectleider huisvesting en facilitair.

Voor vragen over arbo, ehbo en bedrijfshulpverlening, kunt u contact opnemen met onze arbo-coordinatoren de heer Jasper Bijma en de heer Roland Gommers.

Privacy

Het Van Maerlantlyceum hanteert de privacy wetgeving. Mocht u hierover vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met De functionaris gegevensbescherming, de heer Ronald Meijer of met de administratie.