13 november 2023

Elise van Agthoven - Nederlands Blazers Ensemble

Elise van Agthoven, leerling bij ons op school, is door naar de volgende ronde in de compositiewedstrijd van het Nederlands Blazersensemble! Dat is natuurlijk ontzettend knap. Ze maakt bij voldoende stemmen zelfs kans op de publieksprijs!

Wil jij Elise helpen door op haar te stemmen? Dat kan via deze link.

Elise haar stuk heet de ''Roze envelop''. Het is gebaseerd op de ervaring dat ze op een dag wakker werd en er een roze envelop in de brievenbus lag. In de envelop zat een brief zonder afzenden. Er stond alleen ''Ben je gelukkig?''

Deze brief heeft haar aan het denken gezet over wat wat ze wil.

Elise is al erg ver gekomen met de wedstrijd en zit bij de laatste 24 kandidaten. Als Elise het wint, wordt haar stuk uitgevoerd in het Concertgebouw in Amsterdam met het hele Nederlandse Blazersensemble. Wat een eer!

Studio040 heeft Elise ook geïnterviewd en gefilmd. Klik hier om het interview te lezen en de video te bekijken.