12 oktober 2023

Nieuwbouw bereikt hoogste punt

Vandaag werd het hoogste punt gevierd van het nieuwbouwdeel van het onderwijsgebouw aan de Jacob van Maerlantlaan in Eindhoven. De bouw ligt op schema en alles wijst erop dat we na de zomer van 2024 het schooljaar op de vertrouwde locatie starten.

Monumentaal deel moderniseren

Het monumentale deel van de school wordt gemoderniseerd waarbij de authentieke kenmerken worden behouden. De klaslokalen worden groter, de akoestiek wordt verbeterd, net als de klimaatbeheersing.

Alexia Dirksen, directeur Van Maerlantlyceum: “De combinatie van monumentaal en modern, gelegen in het groen levert een unieke school op in het Eindhovense.”

Nieuwbouw

Het nieuwe hart van de school zal het ruime atrium zijn; een open ruimte met veel glas waardoor er een verbinding wordt gemaakt met het park waar de school in ligt. Door veel natuurlijke lichtinval, diversiteit aan lokalen, flexibiliteit in het gebruik van de ruimtes en het comfort van nieuwbouw, wordt in de zomer van 2024 een pand opgeleverd dat past bij onderwijs in de 21ste eeuw.

Viering

Yvonne Kops, lid Raad van Bestuur vereniging Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) en Alexia Dirksen, directeur Van Maerlantlyceum vierden het hoogste punt samen met Wijnen bouw en de onderaannemers onder het genot van een versnapering uit de frituur.