24 mei 2021 00:00

App die helpt tijdens coronacrisis

De coronacrisis is een vreemde tijd. Al meer dan een jaar volg je (gedeeltelijk) je lessen online, zit je vaak niet met alle leerlingen in de klas en moet je altijd opletten bij het contact met je vrienden. Ook kunnen evenementen en hobby- en sportwedstrijden nog steeds niet doorgaan. Misschien vind je deze periode heel saai en verveel je je enorm. Of ervaar je juist stress en maak je je veel zorgen over de toekomst, over eventuele besmettingen in de familie of over spanningen thuis.

Het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis en de Erasmus Universiteit willen jou en alle andere jongeren helpen. Zij lanceerden de 'Grow It!' app, waarmee je als jongere op een uitdagende wijze kanaangeven hoe je omgaat met de coronacrisis. Onderzoekers krijgen hiermee een betrouwbaar beeld van hoe jongeren zoals jijzelf zich voelen tijdens deze coronacrisis en wie wellicht een steuntje in de rug nodig heeft.

Grow It! app Hoe goed ken jij jezelf eigenlijk? In de Grow It! app houd je bij hoe je je voelt, als een soort dagboek. Ook krijg je elke dag een leuke challenge en kan je chatten met andere jongeren van jouw leeftijd. Het helpt tegen de verveling en je leert jezelf beter kennen. En daarnaast is het ook gewoon erg leuk om de app te spelen! Met elke challenge verdien je punten. Samen met je team laat je jouw boom groeien. Wie heeft straks de grootste en mooiste boom en wint een toffe prijs? Ga jij de uitdaging aan?

De Grow It! app is ontwikkeld in nauwe samenwerking met onderzoekers, game designers en natuurlijk met jongeren zelf. Samen hebben zij er alles aan gedaan om de app zo uitdagend en leuk mogelijk te maken. Gebruik van de app is gratis, anoniem en veilig. Download de app vóór 31 mei en speel mee!

Je kunt je aanmelden voor de app tot 31 mei via growitapp.nl/corona/doemee.html. Download de Grow It! app via de AppStore of Google Play en speel mee! Onder de deelnemers worden ook bol.com cadeaubonnen verloot. Meer informatie vind je op onze website

www.growitapp.nl/corona.