Waar we erg goed in zijn!

Onderwijsprijzen
gewonnen door leerlingen

Vragen stellen, ontwerpen, oplossingen verzinnen en onderzoeken. Dat vinden we belangrijk op het Van Maerlantlyceum. En met resultaat: regelmatig winnen onze leerlingen met hun profielwerkstuk prestigieuze prijzen, zoals de KNAW Onderwijsprijs, Sensus Highschool projectwedstrijd, Van Melsenprijs en OMO-profielwerkstukprijs.

2020: Quirine, Sophie en Aimée

• Quirine Selker met het onderzoek voor hun profielwerkstuk 'Change Blindness', finalist bij Van Melsenprijs en OMO-profielwerkstukprijs.

• Sophie Aulbers en Aimée Mulderije, tweede prijs bij de KNAW Onderwijsprijs voor het profielwerkstuk 'Horen zonder oren' voor het profiel Natuur & Gezondheid.

2019: Cedric en Tom

Cedric Louwers en Tom Huijben, finalisten van de Van Melsenprijs voor hun ontwerp van een robotrolstoel voor de zorg.

2018: Stijn en Wouter

Stijn Nowee en Wouter Witteman worden eerste bij de KNAW Onderwijsprijs met hun profielwerkstuk waarin ze een ontwerp maken voor een innovatieve fietsverlichting.

Wat is de KNAW Onderwijsprijs?

Met de KNAW Onderwijsprijs wil de KNAW wetenschappelijke topprestaties in het Nederlandse voortgezet onderwijs in de schijnwerpers zetten. De KNAW Onderwijsprijs is ingesteld bij het tweehonderdjarig bestaan van de Akademie in 2008. Jaarlijks worden een kleine vijfhonderd profielwerkstukken van bijna tweehonderd scholen ingestuurd. Dit geeft een indruk van het grote potentieel aan talent in het Nederlandse voortgezet onderwijs.

De KNAW Onderwijsprijs wordt mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW).