15 december 2022

boekpresentatie Verander!

Op het Van Maerlantlyceum houden we van boeken. We lezen ze graag, maar schrijven ze ook!

Verander! is het tweede boek in een serie. Fabelachtig! verscheen in 2021. We hebben vanwege het grote enthousiasme van leerlingen besloten hier een jaarlijks terugkerend project van te maken.

Het betreft een klas- en vakoverstijgend project; leerlingen leerjaar 1, 4 en 6 hebben er aan gewerkt, gekoppeld aan de vakken klassieke talen, klassieke cultuur, tekenen, Frans, Nederlands, Cambridge Engels en met hulp van de persgroep. Vanuit al die verschillende invalshoeken wordt één thema onder de loep genomen.

Dit keer is het onderwerp metamorfose oftewel gedaanteverandering.

Het resultaat van het project is een waar gedrukt boek! Een resultaat dat de leerlingen, en docenten, met trots in ontvangst kunnen nemen en thuis kunnen laten zien.

De officiële boekpresentatie vond 15 december plaats in boekhandel Van Piere te Eindhoven.

Iedereen die meewerkte aan het resultaat kreeg tijdens de boekpresentatie een exemplaar. Maar het eerste exemplaar nam schrijver Jilt Jorritsma in ontvangst. Inmiddels is het boek te koop van Van Piere in Eindhoven voor slechts €5.