Isabelle Vermeulen, Sofia Baars, Ann-Britt Schrasser, Maxime Verbrugge, Joanna Ramirez-Nanez en Lisette van Os uit V6

Leerlingteam Van Maerlant wint SensUs highschool project

Twee teams met in totaal 11 leerlingen van onze school hebben meegedaan aan het SensUs-highschool-wedstrijd via TU/e. Eén van onze teams heeft gewonnen.

Isabella Vermeulen, Sofia Baars, Ann-Britt Schrasser, Maxime Verbrugge, Joanna Ramirez-Nanez en Lisette van Os uit V6, GEFELICITEERD!

De opdracht van de SensUs-highschool-wedstrijd was om een biosensor (sneltest) te ontwerpen voor het Influenza-A virus, in het kader van het . Na maanden hard werken hebben alle leerlingen donderdag 2 september hun ontwerp gepresenteerd op de TU/e. Twee Van Maerlantteams streden hier tegen andere highschool-teams.

De projecten werden beoordeeld door een jury van experts. Zij beoordeelden hun poster en pitch en hadden tijd voor kritische vragen. De jury was het meeste onder de indruk van het Team van Isabelle Vermeulen, Sofia Baars, Ann-Britt Schrasser, Maxime Verbrugge, Joanna Ramirez-Nanez en Lisette van Os (V6). Zij zijn de winnaar!

Naast een mooie trofee mochten ze hun ontwerp nogmaals (in het Engels) presenteren tijdens het SensUs-event op vrijdag 3 september, waarbij studenten-teams en professionals vanuit de hele wereld meekeken. En dat alles voordat onze school maandag 6 september van start gaat. Een prachtige prestatie!