3 november 2021 19:55

voor iedere leerling een leesboek

Lezen is een feest en daarom maken we er een feestje van: we gaan met alle leerlingen naar de boekhandel en elke leerling kiest een boek. De school trakteert. Geen boeken gekozen door volwassenen, maar boeken die onze leerlingen echt leuk en interessant vinden. En daarna: elke leerling geeft zijn boek weer door aan een andere leerling. Zo hebben we over een tijdje een leeslijst en schoolbieb met boeken gekozen door de leerlingen zelf.

met een boek kun je dromen

door een boek kun je huilen en lachen

in een boek kun je je verliezen

van een boek word je wijzer

als je leest, kun je gewoon jezelf zijn.

Met gelden uit het Nationaal Programma Onderwijs stimuleert het Van Maerlantlyceum het lezen door leerlingen met een bijzonder project 'Iedere leerling en boek’. Woensdag gingen de eerste leerlingen met hun mentor naar de boekhandel. Half december zijn alle leerlingen geweest en hebben hun keuze gemaakt.