13 maart 2024

prelyceum 13 maart

Zit jij in groep 8 en wil je kennis maken met het Van Maerlantlyceum?
Kom op woensdag 13 maart naar het prelyceum en kies voor tekenen of onderzoeksvaardigheden.

Je kunt kennismaken met onze school door een proefles te volgen, speciaal voor leerlingen in groep 8 die volgend jaar naar de havo, het atheneum of gymnasium gaan. Zo kun je alvast kennis maken met onze school, onze docenten en een vak.

Deze activiteit zal plaatsvinden op de Von Flotowlaan 1.

Aanmelden voor deze activiteit is noodzakelijk.

ronde 1

13 maart bieden we aan

planning

13:50 uur ontvangst

14:00 uur start prelyceum

15:00 uur einde programma

Op dit moment is het niet meer mogelijk om via onze website in te schrijven. Mocht benieuwd zijn of er nog een plekje vrij is dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

ronde 2

13 maart bieden we aan

planning

15:05 uur ontvangst

15:15 uur start prelyceum

16:15 uur einde programma

kies een vak

• tekenen

Bij het vak tekenen leer je diverse kunsttechnieken en over kunst. Tijdens het prelyceum krijg je alvast een voorproefje!

• onderzoeksvaardigheden

Bij dit vak leer je zelf onderzoeken. Is iets waar of niet? Hoe weet je dat? Wat is de bron (wie heeft het gezegd) en waarom is dat belangrijk? Dit vak krijg je bij ons vanaf de brugklas tot in de bovenbouw. Zo leer je kritische vragen te stellen.

• Art & Technology

Bij Art & Technology koppelen kunst en design aan handenarbeid en techniek. In het vak leer je hoe je iets kunt ontwerpen en het daarna ook maken. Tijdens deze kennismakingsles ga je met je hoofd én je handen aan het werk.

naar de brugklas

inschrijven brugklas

Zit jij in groep 8 en ga je volgend jaar naar de middelbare? Dan sta jij voor een belangrijke keuze! Ben jij er al uit en kom je volgend jaar naar het Van Maerlantlyceum Eindhoven?

Schrijf je dan tussen 25 en 31 maart in voor onze brugklas! Lees meer op deze pagina.