14 oktober 2021 00:00

Onderweg naar Eco-school Van Maerlantlyceum

Eco-school: vier thema's worden onderzocht

Sinds schooljaar 2020/2021 zijn wij op weg om een Eco-School te worden. Dit past helemaal bij onze visie op onderwijs: midden in de maatschappij, met oog voor de wereld om ons heen, de leerling aan zet.

Stap 1: team

We hebben een eco-team dat bestaat uit leerlingen, ouders en medewerkers. Lees hier wie er allemaal meedoen. Dit enthousiaste team is verdeeld in twee kleinere groepen. Zij gaan dit schooljaar aan de slag met eigen thema’s en actiepunten.

Stap 2: eco-scans

Ons Eco-team heeft vier duurzame thema’s gekozen om zich op te richten: natuur, voeding, afval en spullen. Iedere groep maakt nu een eco-scan van de thema’s. Op basis daarvan worden twee thema's uitgezocht waaraan wij dit schooljaar gaan werken met een mooie lijst met actiepunten voor iedereen. Later dit schooljaar wordt er ook gekeken naar het curriculum van onze school, om te kijken hoe we de duurzaamheidsthema's daarin kunnen opnemen. Volgend schooljaar worden er opnieuw eco-scans uitgevoerd.