12 juli 2021 00:00

Fabelachtig door leerlingen

In een tijd waarin feiten als fabels worden weggezet en fabels feiten worden, schreven onze leerlingen hun eigen fabelboek. Een boek voor en door leerlingen, van haiku tot dierenepos en in verschillende talen. Een samenwerking tussen Nederlands, Frans, klassieke talen, tekenen en onze persgroep.

Vrijdag was de presentatie van het boekje Fabelachtig, een beperkte uitgave met 96 (!) pagina's, opgemaakt door de leerlingen zelf. Veel leerlingen waren gekomen op de laatste dag van hun proefwerkweek, benieuwd naar de bundeling van hun tekeningen, dialogen, foto's en gedichten. Hun nieuwsgierigheid werd beloond!

"Soms wanneer je een project doet, maak je tien blaadjes met een nietje erdoor. Dit is echt anders, wat een mooi boek!", aldus een van de aanwezige leerlingen. Samen leren op zijn best!

foto Aedin Mc Cormack