15 december 2021 09:00

Excursie naar Nijmegen

Vandaag stond de eerste officiële gymnasiumexcursie op het programma voor G2a. Zij zijn met mevrouw Paffen en meneer Van der Steen op excursie geweest in Nijmegen. Nijmegen staat bekend als oudste stad van Nederland met een geschiedenis die teruggaat naar het begin van onze jaartelling. In de Romeinse tijd was het een belangrijke stad aan de noordgrens van het Romeinse Rijk. De moeite waard voor onze gymnasiumleerlingen om eens te bezoeken dus! Op het programma stond 's ochtends een scherven-workshop en een Roman Quest in het Valkhofmuseum.

In de middag hebben de leerlingen de kou getrotseerd bij een rondleiding door de bezienswaardigheden van de Valkhofburcht en de Waalkade. Leerlingen hebben veel plezier gehad en inzichten opgedaan in de geschiedenis en archeologie van Ulpia Noviomagus, zoals Nijmegen vanaf het jaar 100 heette.