Groep 8 in debat met elkaar op het Van Maerlantlyceum

Eerste prelyceum-les een succes

Onze prelyceum-lessen geven leerlingen uit groep 8 een kijkje in de keuken van het Van Maerlantlyceum. Tijdens deze eerste les maakten alle 110 leerlingen uit groep 8 van verschillende basisscholen in en om Eindhoven kennis met coöperatief debatteren.

Wil je de volgende keer ook mee doen? Onze volgend prelyceum-les is op 17 november. Dan is Art & Technology aan de beurt.

Wat is coöperatief debatteren?

Een debat als vorm van gesprek waarbij je niet tegenover elkaar staat, maar naast elkaar. Vragen leren stellen voordat je oordeelt, en samen tot een nieuwe mening komt. Leerzaam, nuttig en leuk!

Leerlingen enthousiast

"Nu weet ik dat ik niet alleen naar mijn ouders moet luisteren, maar zij ook naar mij", zei een van onze aankomende brugklassers na de eerste prelyceum-les.