21 december 2022

prelyceum onderzoeksvaardigheden

Zit jij in groep 8 en wil je kennis maken met het Van Maerlantlyceum?
Kom op woensdag 21 december naar het prelyceum onderzoeksvaardigheden.

Je kunt kennismaken met onze school door een proefles te volgen, speciaal voor leerlingen in groep 8 die volgend jaar naar de havo, het atheneum of gymnasium gaan. Zo kun je alvast kennis maken met onze school, onze docenten, een vak en natuurlijk met onze tijdelijke locatie.

Deze activiteit zal plaatsvinden op de Von Flotowlaan 1.

Bij dit vak leer je zelf onderzoeken. Is iets waar of niet? Hoe weet je dat? Wat is de bron (wie heeft het gezegd) en waarom is dat belangrijk? Dit vak krijg je bij ons vanaf de brugklas tot in de bovenbouw. Zo leer je kritische vragen te stellen.

Aanmelden voor deze activiteit is noodzakelijk. Vanwege veel interesse bieden we deze activiteit twee keer aan;

ronde 1

13:45 uur ontvangst

14:00 uur start prelyceum

15:00 uur einde programma

deze ronde zit helemaal VOL

ronde 2

15:00 uur ontvangst

15:15 uur start prelyceum

16:15 uur einde programma

deze ronde zit helemaal VOL

naar de brugklas

kennismakingsactiviteiten

Zit jij in groep 8 en ga je volgend jaar naar de middelbare? Dan sta jij voor een belangrijke keuze! Wil je weten of het Van Maerlantlyceum Eindoven bij jou past? Kom dan kennismaken!

We organiseren diverse kennismakingsactiviteiten, bekijk het volledige overzicht hier.

Bekijk alle prelyceums op deze pagina.